Indiferent de cauza, pierderea datelor ii afecteaza pe toti cei implicati: companii, angajati si clienti. Potrivit unui studiu B2B International, informatiile clientilor, precum si datele financiare ale companiei, sunt cel mai frecvent pierdute de firme, in 36% din cazuri. Pe locul doi in clasament se afla informatiile despre angajati, care sunt pierdute in 31% din cazuri.
Cauzele pentru aceste scurgeri de informatii pot fi atat externe, cat si interne. 35% dintre specialistii IT au confirmat ca firmele lor s-au confruntat cu pierderea datelor din cauza unei infectii malware – cea mai frecventa amenintare externa. Cele mai des intalnite cauze sunt atacurile prin intermediul e-mail-ului (21%) si actiunile de phishing (17%). In ceea ce priveste amenintarile interne, pierderea informatiilor importante este cel mai adesea cauzata de vulnerabilitatile software-urilor (25%) utilizate de companie, pe care infractorii cibernetici le exploateaza pentru a infecta computerele atacate.
Majoritatea scurgerilor de informatii au fost de pe dispozitivele mobile, 23% dintre respondentiidentificand astfel de pierderi, iar 15% au mentionat ca furtul dispozitivelor mobile a dus la compromiterea datelor. In 13% dintre cazuri, informatiile ajung pe maini gresite din cauza neglijentei, cum ar fi trimiterea mesajelor la o adresa de e-mail gresita.
„Varietatea de amenintari cibernetice care cauzeaza pierderile de date ilustreaza cat este de important ca fiecare companie sa constientizeze necesitatea de a utiliza o solutie de securitate structurata pe mai multe nivele”, a explicat Petr Merkulov, Chief Product Officer in cadrul Kaspersky Lab. „O solutie de securitate eficienta pentru companii trebuie sa asigure protectie atat impotriva amenintarilor externe, cat si impotriva amenintarilor interne, folosind instrumentele potrivite: tehnologii anti-malware, politici de securitate ale companiei, metode de prevenire a scurgerilor de informatii, instrumente de control si multe alte functii. Toate aceste masuri de securitate se regasesc in solutiile de securitate Kaspersky Lab pentru companii”, a completat Petr Merkulov.
Solutia Kaspersky Endpoint Security for Business a fost construita plecand de la nevoile companiilor mici si mijlocii si dispune de tehnologii cu protectie premium, fara a fi nevoie de un buget mai mare sau de resurse umane suplimentare pentru a le gestiona.
Fiind disponibila deja pe piata in pachete specializate pentru companii de toate dimensiunile, solutia Kaspersky Endpoint Security for Business este o platforma singulara si unificata, creata de inginerii Kaspersky Lab de la un singur cod de baza, pentru a oferi o protectie mai buna decat orice alt produs de securitate. Printr-o singura platforma, o singura consola si cu un singur cost, administratorii IT pot vedea, controla si proteja toate sistemele si utilizatorii finali din retea, fie ca este vorba de un PC de pe un birou, un computer virtual din alta localitate sau un smartphone care s-a pierdut prin tara.
In cadrul studiului, realizat in parteneriat cu Kaspersky Lab, au fost intervievati peste 3.300 de specialisti IT din 22 de tari din lume. Respondentii au reprezentat companii de toate dimensiunile: mici, mijlocii si corporatii.
Versiunea completa a raportului cercetarii realizate de B2B International, in luna iulie 2012, este disponibila aici: https://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky_global_it-security-risks-survey_report_eng_final.pdf.