Apple avea in 2011 peste 75% din piata cu iPad, insa numarul mare de tablete cu Android a schimbat mult lucrurile, mai ales ca unele costa si sub 100 de dolari. Astfel, Apple are acum sub 30% din piata mondiala, Samsung a trecut de 20%, iar 35% din piata apartine unor producatori mici, arata datele IDC. Trimestrul trecut s-au livrat 47 milioane de tablete in lume, iar estimarile din Romania indica peste 100.000 de unitati.
Intre iulie si septembrie Apple a livrat 14,1 milioane unitati, Samsung a avut 9,7 milioane, iar Asus, 3,5 milioane. Top 5 a fost incheiat de Lenovo si Acer, insa peste 16 milioane din cele 47 de milioane sunt marci foarte mici ca vanzari.
Ca volum, livrarile au crescut cu 36% fata de Q3 2012, insa la Apple cresterea a fost de sub 1%, fiind insa estimat un avans semnificativ datorat lansarii noului iPad Air. Vanzarile Lenovo au crescut de sase ori, cele ale Acer, de patru ori, insa mare salt au facut tabletele foarte ieftine cu Android ale unor marci „no name”
In multe tari cu venituri mai mici astfel de tablete cu ecran de 7 inch si pret de sub 100 de dolari au mare succes, chiar daca au versiuni mai vechi de Android si specificatii insuficiente pentru cei cu nevoi intense de comunicare. Totusi, aceste tablete se adreseaza unui public care nu si-ar permite niciodata o tableta de 4-500 de dolari.